Strona główna > Praca w biurze > Najważniejsze wskazówki dotyczące dokładnego protokołowania

Niezależnie od tego, czy robisz to po raz pierwszy, czy pięćdziesiąty, spisywanie protokołów prawdopodobnie zawsze będzie powodem lekkiego zdenerwowania. A co, jeśli zapomnisz zapisać coś bardzo ważnego? Co, jeśli nie będziesz w stanie rozszyfrować własnych notatek?

Sporządzanie protokołów jest nadal ważną umiejętnością we współczesnym biurze i chociaż wiele firm stara się ograniczyć liczbę organizowanych spotkań, ważne zebrania muszą być rejestrowane. Jeśli to Ty jesteś osobą wyznaczoną do sporządzania notatek, weź oddech, pozbieraj myśli i obejrzyj ten film, w którym znajdziesz kilka przydatnych wskazówek!

Jak widać, nerwy są normalne, ale przygotowanie pomoże Ci poczuć się swobodniej, gdy dotrzesz do sali konferencyjnej gotowy do rozpoczęcia spotkania.

Upewnij się, że masz dużo papieru i długopisów, jeśli zamierzasz notować ręcznie, a jeśli korzystasz z tabletu lub laptopa, upewnij się, że jest w pełni naładowany. Jeśli korzystasz z tabletu lub laptopa, upewnij się, że są one w pełni naładowane.

Powinieneś także zadbać o wygodę, wybierając krzesła lub inne ergonomiczne siedzenia.
Dzięki temu prawdopodobieństwo rozproszenia uwagi będzie znacznie mniejsze, a Twój umysł będzie w pełni skoncentrowany na tym, co jest mówione.

Przede wszystkim jednak pamiętaj, że protokołowanie nie jest tak nerwowym zajęciem, jak wiele osób uważa, że jest!

Czy masz jakieś wskazówki dotyczące protokołowania, którymi mógłbyś się podzielić?