Strona główna > Praca w biurze > 10 sposobów na uniknięcie rozproszenia uwagi podczas pracy w domu

Praca w domu jest z pewnością korzystna pod wieloma względami, ale największym problemem jest zwiększone ryzyko rozproszenia uwagi.

W zwykłym, nowoczesnym biurze nadal można spotkać się z rozproszeniem uwagi, ale można je łatwiej opanować i nie jest ono tak kuszące jak w domu. Na przykład, kiedy siedzisz przy biurku w domu, możesz zacząć myśleć o swoim ulubionym programie telewizyjnym, który nagrałeś poprzedniego wieczoru. Byłoby tak łatwo złapać kawę, usiąść i oglądać go przez godzinę, obiecując sobie, że będziesz pracować dodatkową godzinę w godzinach wieczornych, aby to nadrobić, ale to jest, gdy cała sprawa zaczyna wpływać na równowagę między domem a pracą.

Najlepszym rozwiązaniem jest trzymanie się wykonywania pracy w godzinach pracy, a następnie można cieszyć się potem. Łatwiej powiedzieć niż zrobić, jednak!

Aby pomóc ci, spójrzmy na 10 sposobów, w jaki możesz zmniejszyć i uniknąć rozproszenia w pracy w domu, i pomóc ci stać się bardziej produktywnym w twoim nowym biurze domowym.

  1. Wyłącz telewizor - Nie włączaj telewizora! To najgorsza rzecz, jaką możesz zrobić. Nawet jeśli uważasz, że trochę hałasu w tle pomoże, nie powinno pochodzić z telewizora. Zachowaj telewizor na czas, kiedy nie pracujesz.
  2. Spróbuj trochę muzyki w tle - Jeśli chcesz mieć trochę hałasu w tle, włącz jakąś muzykę. Nie każdy uważa to za przydatne, ale możesz spróbować. Upewnij się jednak, że nie jest to ciężka muzyka, bo inaczej zamiast pracować, zaczniesz kiwać głową i tańczyć! Delikatna muzyka w tle jest tym, do czego dążysz.
  3. Włącz tryb ciszy w telefonie- Włącz tryb ciszy w telefonie i sprawdzaj go tylko wtedy, gdy masz przerwę w pracy. Kiedy nikt cię nie obserwuje, bardzo łatwo jest siedzieć tam przewijając media społecznościowe i nie zdajesz sobie sprawy, jak wiele czasu tracisz!
  4. Upewnij się, że ludzie wiedzą, że pracujesz - Twoi znajomi mogą zdecydować się na wpadnięcie na kawę, tylko dlatego, że wiedzą, że jesteś w domu. W takim przypadku musisz upewnić się, że ludzie wiedzą, że pracujesz i nie jesteś dostępny na spotkaniach towarzyskich. Być może będziesz musiał nawet wyłączyć dzwonek do drzwi!
  5. Róbregularne przerwy - Łatwiej będzie Ci zachować koncentrację, jeśli będziesz miał regularne przerwy w ciągu dnia. W tych przerwach wstań i przejdź się, dając swojemu ciału rozciągnąć się i dając mózgowi odpoczynek, którego potrzebuje.
  6. Upewnij się, że Twoje domowe biuro jest urządzone w sposób zapewniający wygodę i produktywność - Przyjrzyj się swojemu domowemu biuru i jego aranżacji. Czy mogłoby być lepiej? Czy masz wszystko, czego potrzebujesz w bezpośredniej bliskości? Źle zaprojektowane biuro i niewygodne krzesła mogą być bardzo rozpraszające. Wprowadź kilka zmian.
  7. Regularne godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy - Ustal czas rozpoczęcia i zakończenia pracy i upewnij się, że się go trzymasz. To nada Twojemu dniu rutynę i pozwoli Ci skuteczniej utrzymać równowagę między życiem domowym i zawodowym.
  8. Określa twój cele dla dnia - Określa trzy cele dla dnia i pracuje w kierunku osiągać one. To daje ci coś skupiać się na i pomaga ty zostawać na tropie.
  9. Szykuj się do pracy - Może cię kusić, żeby siedzieć w piżamie i pracować, i choć to dobrze, jeśli się na to zdecydujesz, może to nie przynieść ci odpowiedniego nastawienia. Zamiast tego spróbuj wstać do pracy i ubrać się, zrobić sobie włosy itp.
  10. Zaczerpnijświeżego powietrza w przerwie na lunch - Kiedy jest pora lunchu, wyjdź na zewnątrz na spacer lub posiedź w ogrodzie. Świeże powietrze jest niezbędne dla koncentracji i produktywności.

Wypróbuj powyższe techniki unikania rozproszenia uwagi i sprawdź, które z nich są dla Ciebie skuteczne. Poświęcając czas na rozwiązanie problemu rozproszenia uwagi, przekonasz się, że Twoja produktywność jest znacznie wyższa, a ogólne zadowolenie z pracy w domu również.