Strona główna > Praca w biurze > 4 punkty, o których należy pamiętać przy wprowadzaniu zmian w miejscu pracy

Dla menedżera wprowadzanie jakichkolwiek zmian w miejscu pracy musi być procesem który jest przeprowadzany ostrożnie i etapami. Narzucanie pracownikom szeroko zakrojonych zmian nie skończy się dobrze, jeśli zostanie przeprowadzone bez konsultacji i chociaż w niektórych sytuacjach nie da się ich uniknąć, zawsze najlepiej jest inicjować wszelkiego rodzaju zmiany w powolny i ostrożny sposób.

Może to być każda zmiana, o której tutaj mówimy; może to być zmiana systemu biurowego, może to być zmiana pakietu oprogramowania komputerowego, z którego pracownicy regularnie korzystają, może to być wprowadzenie elastycznego czasu pracy, lub może to być całkowita zmiana lokalizacji biura. Zmiany są małe, średnie i duże, ale wciąż mają potencjał wywołania powszechnej paniki, jeśli nie zostaną zainicjowane we właściwy sposób.

Jeśli masz zamiar zainicjować zmiany w swoim miejscu pracy, a może sytuacja związana z koronawirusem zmusza Cię do wprowadzenia zmian, aby utrzymać wszystko w ryzach, oto 4 punkty, o których warto pamiętać.

Każda zmiana wywołuje niepokój

Każdy rodzaj zmiany, czy to małej czy dużej, może potencjalnie wywołać niepokój wśród pracowników, co może drastycznie wpłynąć na morale, jeśli zmiany nie będą wprowadzane ostrożnie.

Niektórzy członkowie personelu mogą być bardziej podatni na odczuwanie niepokoju związanego ze zmianami niż inni, a może się okazać, że niektórzy z bardziej ustabilizowanych członków personelu mogą uznać za niepokojące, gdy zdecydujesz się zmienić sposób, w jaki pracowali przez kilka lat. Stara zasada "jeśli coś nie jest zepsute, nie naprawiaj tego" wchodzi tu w grę, ale czasami zmiany są konieczne dla rozwoju. Zrozumienie, w jaki sposób zmiana może wpłynąć na Twoich pracowników, jest niezwykle istotne.

Zawsze najpierw rozmawiaj z pracownikami

To nigdy nie jest dobry pomysł, aby po prostu narzucić zmiany swoim pracownikom bez jakiegokolwiek ostrzeżenia lub konsultacji. Obecna sytuacja Covid-19 jest nieco inna, a wiele firm nie miało innego wyboru, jak tylko działać szybko, aby utrzymać współczesne biuro, ale w normalnym biegu rzeczy, każdy rodzaj zmiany powinien być omówiony z pracownikami i opinie poszukiwane przed podjęciem jakichkolwiek stanowczych decyzji.

Robiąc to, zarządzasz potencjalnym niepokojem, zapewniasz, że morale nie jest dotknięte, a także pomagasz swoim pracownikom czuć się docenionym, ponieważ prosisz o ich opinie. W ten sposób pomagasz swoim pracownikom radzić sobie ze zmianami w miejscu pracy w sposób bardziej efektywny i pozytywny.

Zrozum, że plotki zawsze będą się zdarzać

Za każdym razem, gdy zmiana na horyzoncie, plotki się zdarzają. Dobrym pomysłem jest próba kontrolowania tego zjawiska poprzez zapewnienie jak największej przejrzystości i udzielanie jasnych i regularnych odpowiedzi na pytania. Nie pozwól, aby plotki narastały do punktu, w którym wzrasta również niepokój; prowadź politykę otwartych drzwi i upewnij się, że Twoi pracownicy czują się na tyle pewnie, aby przyjść do Ciebie na spotkanie przy biurku w biurze zarządu lub, w obecnej sytuacji, mogą do Ciebie zadzwonić i omówić swoje obawy.

Wszystkie zmiany wymagają weryfikacji

Nie wszystkie zmiany sprawdzają się w końcu, więc dobrze jest mieć plan przeglądu zmian po kilku miesiącach. W ten sposób pokazujesz swoim pracownikom, że poważnie podchodzisz do sytuacji, która ma przynieść korzyści zarówno im, jak i firmie. biznesu, ponieważ zamierzasz przejrzeć wszystko, co dotyczy zmiany.

Kiedy nadejdzie czas przeglądu, pamiętaj, aby poprosić swoich pracowników o ich myśli i potraktować ich wkład poważnie. To pomoże Ci zrozumieć, czy zmiana jest dobra, czy też potrzebne są dalsze zmiany.

Ważne jest, aby zrozumieć, że każdy rodzaj zmiany ma swoje konsekwencje, małe czy duże. Ostrożne zarządzanie zmianą i informowanie wszystkich na każdym kroku zapewni pozytywny wynik końcowy.