Strona główna > Praca w biurze > Jeśli pracujesz jako sekretarka, sekretarz lub asystent, koniecznie musisz poznać te zasady.

Pracując w zawodzie sekretarki / sekretarza, czy asystenta  „ ważnych” osób w firmie, należy zdawać sobie sprawę,  z odpowiedzialności jaka jest przypisana takiemu stanowisku pracy. Sekretariat,  jest bardzo często miejscem kluczowym, a jego dobrze zorganizowana praca determinuje ogół działań w danym przedsiębiorstwie, śmiało można powiedzieć, że to na swój sposób „ serce firmy”. Zatem należy zadać sobie pytanie, jaka powinna być osoba, która będzie poniekąd prawą ręką szefa? Profesjonalny pracownik idealny do pracy na stanowisku sekretarza czy asystenta, powinien być osobą charakteryzującą się miłą aparycją, oznacza to schludny wygląd, komunikatywność, oraz uśmiech na twarzy – który zawsze jest mile widziany i potrafi ułatwić wiele dziedzin życia. Koniecznie musi być osobą dyskretną, ponieważ bardzo często dowiaduje się jako pierwszy o sprawach dotyczących życia firmowego, ale nie tylko, bowiem  nie obce są mu również niektóre prywatne  „tajemnice”współpracowników. Nie ma mowy o rozpowszechnianiu plotek, sianiu zamętu, intrygach czy wścibstwie.

Jeśli zdanie asystentki, opinia na dany temat, różni się w sposób znaczący od poglądów szefa, nie należy o tym rozprawiać  „ po kątach” , bo takie zachowanie nie leży w dobrze pojętym interesie przedsiębiorstwa, a może tylko poderwać autorytet prezesa, a przy okazji sprawić, że taka osoba będzie źle widziana w firmie, straci na wiarygodności. Raz stracone zaufanie trudno odbudować, zatem ważne jest przyjęcie prostolinijnej postawy. Super sekretarz, asystent, to osoba dobrze zarządzająca czasem, jego zadaniem jest nie tylko zrealizowanie kluczowych zadań przypisanych do danego dnia, ale również ustalenie ich pod względem priorytetów ważności. Taka osoba ma się wyróżniać dobrą pamięcią, rzetelnością, harmonijnym sposobem załatwiania powierzonych zadań, w którym nie ma miejsca na roztargnienie i przypadkowość. Organizacja pracy na tym stanowisku jest bardzo ważna  - perfekcyjna sprawia, że wszystko w firmie „ chodzi jak w zegarku” zyskujemy zadowolenie, aprobatę i zaufanie zwierzchników, a to przecież podstawa w każdej pracy i na każdym stanowisku.

Cechy dobrej sekretarki Należy umiejętnie kreować swój wizerunek, bo będzie on zarazem wizerunkiem firmy. Idealna kandydatka / kandydat na stanowisko asystenta czy sekretarza, to przede wszystkim osoba inteligentna, bystra, systematyczna,  wewnętrznie poukładana, posiadająca wiele zainteresowań i wiedzę z różnych dziedzin życia, gdyż przyjdzie jej się zmierzyć z wszelakimi  zdarzeniami o różnym charakterze niektóre będą nie planowane i tu będzie czas i moment, aby zabłysnąć. Ważna jest również wyobraźnia, bo niektóre zadania będą wymagały improwizacji, intuicja, oraz tzw. „nos”, też są dobrze widziane. Z powyższego opisu przymiotów jakimi powinna się charakteryzować osoba aplikująca na stanowisko asystenta, wynika że to ktoś nie tuzinkowy, szczególny dla prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa i należy w pełni zdawać sobie z tego sprawę.  Ponieważ najczęściej to właśnie sekretarka  /  sekretarz stanowi jeden z filarów dobrej pracy w firmie – dobrze byłoby aby ten filar był mocny i stabilny to zaowocuje wszechstronną korzyścią.